Jaarstukken 2019 |
Blz. 1 |
Jaarstukken 2019 |
Blz. 2 |
Programma’s |
Blz. 3 |
1. Inleiding jaarstukken |
Blz. 4 |
Inleiding |
Blz. 5 |
2. Nota van aanbieding |
Blz. 6 |
Indeling jaarstukken |
Blz. 7 |
Indeling jaarstukken |
Blz. 8 |
Resultaat en analyse |
Blz. 9 |
Resultaat |
Blz. 10 |
Analyse |
Blz. 11 |
Reserves en voorzieningen |
Blz. 12 |
Reserves en voorzieningen |
Blz. 13 |
Financiële positie en resultaatbestemming |
Blz. 14 |
Financiële positie en resultaatbestemming |
Blz. 15 |
3. Maatschappelijk Effecten Plan (MEP) |
Blz. 16 |
Maatschappelijk effectenplan |
Blz. 17 |
Inleiding Maatschappelijk Effecten Plan (MEP) |
Blz. 18 |
Inleiding op het Maatschappelijk Effecten Plan |
Blz. 19 |
Meetbaarheid |
Blz. 20 |
Ambitie Aantrekkelijke woon- en leefomgeving |
Blz. 21 |
Inleiding Ambitie Aantrekkelijke woon- en leefomgeving |
Blz. 22 |
Inleiding |
Blz. 23 |
Realistischer bouwen en wonen |
Blz. 24 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 25 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 26 |
Waar staan we nu? |
Blz. 27 |
Financiële kaders |
Blz. 28 |
Aantrekkelijkere openbare ruimte |
Blz. 29 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 30 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 31 |
Waar staan we nu? |
Blz. 32 |
Financiële kaders |
Blz. 33 |
Toekomstbestendiger sport- en onderwijsvastgoed |
Blz. 34 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 35 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 36 |
Waar staan we nu? |
Blz. 37 |
Financiële kaders |
Blz. 38 |
Maatschappelijke veiligheid |
Blz. 39 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 40 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 41 |
Waar staan we nu? |
Blz. 42 |
Financiële kaders |
Blz. 43 |
Aantrekkelijke woon- en leefomgeving - financieel |
Blz. 44 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 45 |
Ambitie Duurzaam Dinkelland |
Blz. 46 |
Inleiding Ambitie Duurzaam Dinkelland |
Blz. 47 |
Inleiding |
Blz. 48 |
Een energieneutraal Dinkelland |
Blz. 49 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 50 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 51 |
Waar staan we nu? |
Blz. 52 |
Financiële kaders |
Blz. 53 |
Een afvalloos Dinkelland |
Blz. 54 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 55 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 56 |
Waar staan we nu? |
Blz. 57 |
Financiële kaders |
Blz. 58 |
Meer asbest eraf en meer zon erop |
Blz. 59 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 60 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 61 |
Waar staan we nu? |
Blz. 62 |
Financiële kaders |
Blz. 63 |
Meer circulaire inkoop |
Blz. 64 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 65 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 66 |
Waar staan we nu? |
Blz. 67 |
Financiële kaders |
Blz. 68 |
Duurzaam Dinkelland - financieel |
Blz. 69 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 70 |
Ambitie Sterke bedrijvigheid |
Blz. 71 |
Inleiding Ambitie Sterke Bedrijvigheid |
Blz. 72 |
Inleiding Ambitie Sterke bedrijvigheid |
Blz. 73 |
Vitalere vrijetijdseconomie |
Blz. 74 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 75 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 76 |
Waar staan we nu? |
Blz. 77 |
Financiële kaders |
Blz. 78 |
Sterker ondernemersklimaat |
Blz. 79 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 80 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 81 |
Waar staan we nu? |
Blz. 82 |
Financiële kaders |
Blz. 83 |
Innovatievere agrarische sector |
Blz. 84 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 85 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 86 |
Waar staan we nu? |
Blz. 87 |
Financiële kaders |
Blz. 88 |
Sterke bedrijvigheid - financieel |
Blz. 89 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 90 |
Ambitie Inclusieve samenleving |
Blz. 91 |
Inleiding Ambitie Inclusieve Samenleving |
Blz. 92 |
Inleiding Ambitie Inclusieve samenleving |
Blz. 93 |
Langer gezond |
Blz. 94 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 95 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 96 |
Waar staan we nu? |
Blz. 97 |
Financiële kaders |
Blz. 98 |
Passende voorzieningen voor ontmoeting en ondersteuning |
Blz. 99 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 100 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 101 |
Waar staan we nu? |
Blz. 102 |
Financiële kaders |
Blz. 103 |
Meer zorg nabij (zorg en welzijn) |
Blz. 104 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 105 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 106 |
Waar staan we nu? |
Blz. 107 |
Financiële kaders |
Blz. 108 |
Meer maatwerk voor een passende daginvulling (werk) |
Blz. 109 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 110 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 111 |
Waar staan we nu? |
Blz. 112 |
Financiële kaders |
Blz. 113 |
Inclusieve samenleving - financieel |
Blz. 114 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 115 |
Participatieprocessen |
Blz. 116 |
Inleiding |
Blz. 117 |
Inleiding |
Blz. 118 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 119 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 120 |
Hoe gaan we dat bereiken? |
Blz. 121 |
Hoe gaan we dat bereiken? |
Blz. 122 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 123 |
Wat hebben we daarvoor gedaan? |
Blz. 124 |
Financiële kaders |
Blz. 125 |
Wat hebben we gedaan in MijnDinkelland2030! |
Blz. 126 |
Wat hebben we gedaan in MijnDinkelland2030! |
Blz. 127 |
Dinkelland in de regio |
Blz. 128 |
Dinkelland in de regio |
Blz. 129 |
Meer grensoverschrijdende samenwerking |
Blz. 130 |
Financiële kaders |
Blz. 131 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 132 |
Financiele kaders |
Blz. 133 |
Omgevingswet |
Blz. 134 |
Omgevingswet |
Blz. 135 |
4. Programma's basisdeel |
Blz. 136 |
Inleiding op de basisbegroting |
Blz. 137 |
Programma Bestuur & middelen |
Blz. 138 |
Portefeuillehouders |
Blz. 139 |
Algemeen |
Blz. 140 |
Vastgestelde beleidsnota's en verordeningen |
Blz. 141 |
Kengetallen |
Blz. 142 |
Verbonden partijen |
Blz. 143 |
Wat hebben we in 2019 gedaan? |
Blz. 144 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 145 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 146 |
Kosten van de overhead |
Blz. 147 |
Bedrag voor de heffing van de vennootschapsbelasting |
Blz. 148 |
Programma Dienstverlening & burgerzaken |
Blz. 149 |
Portefeuillehouder |
Blz. 150 |
Algemeen |
Blz. 151 |
Vastgestelde beleidsnota's en verordeningen |
Blz. 152 |
Kengetallen |
Blz. 153 |
Verbonden partijen |
Blz. 154 |
Wat hebben we in 2019 gedaan? |
Blz. 155 |
Beleidsindicatoren dienstverlening en burgerzaken |
Blz. 156 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 157 |
Programma Veiligheid |
Blz. 158 |
Portefeuillehouder |
Blz. 159 |
Algemeen |
Blz. 160 |
Vastgestelde beleidsnota's en verordeningen |
Blz. 161 |
Kengetallen |
Blz. 162 |
Verbonden partijen |
Blz. 163 |
Wat hebben we in 2019 gedaan? |
Blz. 164 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 165 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 166 |
Programma Openbare ruimte & mobiliteit |
Blz. 167 |
Portefeuillehouder |
Blz. 168 |
Algemeen |
Blz. 169 |
Vastgestelde beleidsnota's en verordeningen |
Blz. 170 |
Kengetallen |
Blz. 171 |
Verbonden partijen |
Blz. 172 |
Wat hebben we in 2019 gedaan? |
Blz. 173 |
Beleidsindictoren |
Blz. 174 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 175 |
Programma Economie |
Blz. 176 |
Portefeuillehouder |
Blz. 177 |
Algemeen |
Blz. 178 |
Vastgestelde beleidsnota's en verordeningen |
Blz. 179 |
Kengetallen |
Blz. 180 |
Verbonden partijen |
Blz. 181 |
Wat hebben we in 2019 gedaan? |
Blz. 182 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 183 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 184 |
Programma Onderwijs |
Blz. 185 |
Portefeuillehouder |
Blz. 186 |
Algemeen |
Blz. 187 |
Vastgestelde beleidsnota's en verordeningen |
Blz. 188 |
Kengetallen |
Blz. 189 |
Verbonden partijen |
Blz. 190 |
Wat hebben we in 2019 gedaan? |
Blz. 191 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 192 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 193 |
Programma Sport & accommodaties |
Blz. 194 |
Portefeuillehouder |
Blz. 195 |
Algemeen |
Blz. 196 |
Vastgestelde beleidsnota's en verordeningen |
Blz. 197 |
Kengetallen |
Blz. 198 |
Verbonden partijen |
Blz. 199 |
Wat hebben we in 2019 gedaan? |
Blz. 200 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 201 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 202 |
Programma Cultuur & recreatie |
Blz. 203 |
Portefeuillehouder |
Blz. 204 |
Algemeen |
Blz. 205 |
Vastgestelde beleidsnota's en verordeningen |
Blz. 206 |
Kengetallen |
Blz. 207 |
Verbonden partijen |
Blz. 208 |
Wat hebben we in 2019 gedaan? |
Blz. 209 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 210 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 211 |
Programma Sociaal domein |
Blz. 212 |
Portefeuillehouder |
Blz. 213 |
Algemeen |
Blz. 214 |
Vastgestelde beleidsnota's en verordeningen |
Blz. 215 |
Kengetallen |
Blz. 216 |
Verbonden partijen |
Blz. 217 |
Wat hebben we in 2019 gedaan? |
Blz. 218 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 219 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 220 |
Programma Milieu |
Blz. 221 |
Portefeuillehouders |
Blz. 222 |
Algemeen |
Blz. 223 |
Vastgestelde beleidsnota's en verordeningen |
Blz. 224 |
Kengetallen |
Blz. 225 |
Verbonden partijen |
Blz. 226 |
Wat hebben we in 2019 gedaan? |
Blz. 227 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 228 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 229 |
Programma Volkshuisvesting & ruimtelijke ordening |
Blz. 230 |
Portefeuillehouders |
Blz. 231 |
Algemeen |
Blz. 232 |
Vastgestelde beleidsnota's en verordeningen |
Blz. 233 |
Kengetallen |
Blz. 234 |
Verbonden partijen |
Blz. 235 |
Wat hebben we in 2019 gedaan? |
Blz. 236 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 237 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 238 |
5. Paragrafen |
Blz. 239 |
Lokale heffingen |
Blz. 240 |
Lokale heffingen |
Blz. 241 |
Overzicht belastingopbrengsten begroting 2019 |
Blz. 242 |
Bestaand beleid ten aanzien van de lokale heffingen |
Blz. 243 |
Onroerende-zaakbelasting (OZB) |
Blz. 244 |
Afvalstoffenheffing |
Blz. 245 |
Rioolheffingen |
Blz. 246 |
Bedrijveninvesteringszone (BIZ) |
Blz. 247 |
Precariobelasting |
Blz. 248 |
Toeristenbelasting |
Blz. 249 |
Forensenbelasting |
Blz. 250 |
Lokale lastendruk |
Blz. 251 |
Kwijtscheldingsbeleid |
Blz. 252 |
Weerstandsvermogen en risicobeheersing |
Blz. 253 |
Inleiding |
Blz. 254 |
Risicobeheersing en weerstandsvermogen |
Blz. 255 |
Risicoprofiel en weerstandscapaciteit |
Blz. 256 |
Kengetallen |
Blz. 257 |
Onderhoud kapitaalgoederen |
Blz. 258 |
Inleiding |
Blz. 259 |
Kaders en cijfers |
Blz. 260 |
Beleid en beheer |
Blz. 261 |
Kwaliteit en financieel |
Blz. 262 |
Financiering |
Blz. 263 |
Financiering |
Blz. 264 |
Verbonden partijen |
Blz. 265 |
Verbonden partijen |
Blz. 266 |
Doelstellingen |
Blz. 267 |
Gemeenschappelijke regelingen |
Blz. 268 |
Noaberkracht Dinkelland Tubbergen |
Blz. 269 |
Regio Twente |
Blz. 270 |
Veiligheidsregio Twente |
Blz. 271 |
Crematoria Twente |
Blz. 272 |
Stadsbank Oost Nederland |
Blz. 273 |
Omgevingsdienst Twente (ODT) |
Blz. 274 |
Stichtingen en verenigingen |
Blz. 275 |
Stichting Participatie Dinkelland |
Blz. 276 |
Coöperaties en vennootschappen |
Blz. 277 |
Cogas |
Blz. 278 |
Enexis Holding N.V. |
Blz. 279 |
Vordering op Enexis B.V. |
Blz. 280 |
Verkoop Vennootschap B.V. |
Blz. 281 |
CBL Vennootschap B.V. |
Blz. 282 |
CSV Amsterdam B.V. |
Blz. 283 |
Publiek Belang Elektriciteitsproductie B.V. |
Blz. 284 |
Twence B.V. |
Blz. 285 |
Wadinko |
Blz. 286 |
BNG |
Blz. 287 |
NV ROVA Holding |
Blz. 288 |
Overige verbonden partijen |
Blz. 289 |
Euregio |
Blz. 290 |
Grondbeleid |
Blz. 291 |
Grondbeleid |
Blz. 292 |
Bedrijfsvoering |
Blz. 293 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 294 |
Informatieveiligheid en privacy |
Blz. 295 |
6. Jaarrekening |
Blz. 296 |
Balans |
Blz. 297 |
Balans |
Blz. 298 |
Overzicht van baten en lasten |
Blz. 299 |
Overzicht van baten en lasten |
Blz. 300 |
Begrotingsrechtmatigheid |
Blz. 301 |
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling |
Blz. 302 |
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening |
Blz. 303 |
Balans |
Blz. 304 |
Toelichting op de balans per 31 december |
Blz. 305 |
Activa |
Blz. 306 |
Passiva |
Blz. 307 |
Gebeurtenissen na balansdatum |
Blz. 308 |
Toelichting en analyse op de baten en lasten |
Blz. 309 |
Programma's |
Blz. 310 |
7. Bijlagen bij de jaarrekening |
Blz. 311 |
Bijlage 1: Overzicht van incidentele baten en lasten |
Blz. 312 |
Overzicht van incidentele baten en lasten |
Blz. 313 |
Bijlage 2: Wet Normering bezoldiging Topfunctionarissen publieke en semipublieke sector |
Blz. 314 |
Wet Normering en bezoldiging Topfunctionarissen publieke en semipublieke sector |
Blz. 315 |
Bijlage 3: Single informatie Single audit (SiSa) |
Blz. 316 |
Single information Single audit |
Blz. 317 |
Bijlage 4: Investeren Met Gemeenten (IMG) |
Blz. 318 |
Investeren Met Gemeenten |
Blz. 319 |
Bijlage 5: Overzicht taakvelden |
Blz. 320 |
Overzicht taakvelden |
Blz. 321 |
Bijlage 6: Toelichting beleidsindicatoren |
Blz. 322 |
Toelichting beleidsindicatoren |
Blz. 323 |
Inleiding |
Blz. 324 |
8. Overige gegevens |
Blz. 325 |
Controleverklaring |
Blz. 326 |
Controleverklaring |
Blz. 327 |
Raadsvoorstel en raadsbesluit |
Blz. 328 |
Raadsvoorstel en -besluit |
Blz. 329 |