|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma Ambitiedeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie aantrekkelijke woon- en leefomgeving |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
65 |
75 |
10 |
Lasten |
|
|
|
|
711 |
3.301 |
2.327 |
974 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-711 |
-3.236 |
-2.252 |
984 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
2.525 |
1.541 |
-984 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-711 |
-711 |
-711 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* We houden het rapport Samen Scholen 2030 actueel (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Privatisering Openluchtmuseum Ootmarsum |
|
|
|
|
|
|
-10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-10 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-5 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie duurzaam Dinkelland |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
684 |
245 |
-440 |
Lasten |
|
|
|
|
203 |
1.169 |
686 |
484 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-203 |
-485 |
-441 |
44 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
-42 |
373 |
360 |
-13 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-245 |
-113 |
-81 |
31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Project wijkuitvoeringsplan Weerselo |
|
|
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
28 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie sterke bedrijven |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
73 |
77 |
4 |
Lasten |
|
|
|
|
366 |
815 |
685 |
130 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-366 |
-743 |
-608 |
134 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
377 |
275 |
-101 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-366 |
-366 |
-333 |
33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Twents blokje om fase 1 |
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie inclusieve samenleving |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
1 |
1 |
Lasten |
|
|
|
|
49 |
691 |
481 |
210 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-49 |
-691 |
-480 |
211 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
642 |
424 |
-218 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-49 |
-49 |
-56 |
-7 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Pilot Wijk GGD |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Pilot praktijkondersteuner jeugd huisartspraktijk |
|
|
|
|
|
|
-17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-17 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Participatieprocessen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lasten |
|
|
|
|
348 |
1.260 |
1.173 |
87 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-348 |
-1.260 |
-1.173 |
87 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
912 |
819 |
-93 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-348 |
-348 |
-354 |
-6 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-6 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma basisdeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma bestuur en middelen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
BATEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuur en middelen (exlusief algemene dekkingsmiddelen) |
|
|
|
|
387 |
517 |
1.733 |
1.216 |
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lokale heffingen |
|
|
|
|
6.630 |
6.630 |
6.650 |
20 |
2. Algemene uitkeringen |
|
|
|
|
36.155 |
41.971 |
42.598 |
627 |
3. Dividend |
|
|
|
|
1.306 |
1.483 |
1.483 |
-0 |
4. Saldo financieringsfunctie |
|
|
|
|
85 |
84 |
70 |
-13 |
5. Overhead |
|
|
|
|
0 |
0 |
3 |
3 |
6. Vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
7. Onvoorzien |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
TOTAAL BATEN |
|
|
|
|
44.562 |
50.685 |
52.536 |
1.851 |
LASTEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuur en middelen (exlusief algemene dekkingsmiddelen) |
|
|
|
|
3.240 |
5.467 |
3.921 |
-1.546 |
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lokale heffingen |
|
|
|
|
52 |
51 |
51 |
0 |
2. Algemene uitkeringen |
|
|
|
|
10 |
0 |
0 |
0 |
3. Dividend |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
4. Saldo financieringsfunctie |
|
|
|
|
-367 |
-294 |
-365 |
-70 |
5. Overhead |
|
|
|
|
6.434 |
6.722 |
6.745 |
23 |
6. Vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
7. Onvoorzien |
|
|
|
|
40 |
0 |
0 |
0 |
TOTAAL LASTEN |
|
|
|
|
9.409 |
11.945 |
10.352 |
-1.593 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
35.153 |
38.740 |
42.184 |
3.444 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
1.371 |
3.278 |
875 |
-2.402 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
1.768 |
5.899 |
4.300 |
-1.600 |
Resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
34.755 |
36.118 |
38.760 |
2.641 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Voorziening pensioenen wethouders |
|
|
|
|
|
|
538 |
|
* Bestuurlijke communicatie |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
* Belevingsonderzoeken |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
* Rekenkamercommissie |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
* Gemeentehuis |
|
|
|
|
|
|
20 |
|
* 'n Emter |
|
|
|
|
|
|
157 |
|
* Overige gemeentelijke gebouwen |
|
|
|
|
|
|
20 |
|
* Groenstroken |
|
|
|
|
|
|
57 |
|
* Grond centrumplan Weerselo |
|
|
|
|
|
|
398 |
|
* Rente schatkistbankieren |
|
|
|
|
|
|
47 |
|
* Algemene uitkering (zie voorstel resultaatbestemming voor €481.000) |
|
|
|
|
|
|
621 |
|
* Omzetbelasting |
|
|
|
|
|
|
52 |
|
* Stelpost prijscompensatie |
|
|
|
|
|
|
286 |
|
* Salarislasten zorgdomein (jeugd) |
|
|
|
|
|
|
58 |
|
* Salarislasten zorgdomein (wmo) |
|
|
|
|
|
|
38 |
|
* Robuust rechtsbeschermingssysteem |
|
|
|
|
|
|
27 |
|
* Versterking ondersteuning wijkteams |
|
|
|
|
|
|
45 |
|
* Twenteboard |
|
|
|
|
|
|
94 |
|
* BOA's |
|
|
|
|
|
|
33 |
|
* Gezond in de stad (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
* Taakmutatie: Asiel (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
29 |
|
* Taakmutatie: Maatschappelijke begeleiding statushouders (DU) |
|
|
|
|
|
|
47 |
|
* Taakmutatie: Wet kwaliteitsborging bouw (Wkb) |
|
|
|
|
|
|
66 |
|
* Rijksbijdrage Spuk |
|
|
|
|
|
|
86 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.779 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Bestuurlijke samenwerking |
|
|
|
|
|
|
-42 |
|
* Afstoten gemeentelijk vastgoed |
|
|
|
|
|
|
-49 |
|
* Organisatieondersteuning |
|
|
|
|
|
|
-35 |
|
* Nacalculatie mobiliteitshulpmiddelen Wiz |
|
|
|
|
|
|
-20 |
|
* Uitvoeringskosten SVB PGB en WMO |
|
|
|
|
|
|
-36 |
|
* GIDS gelden verlengd (tm 2022) |
|
|
|
|
|
|
-20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-202 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
64 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
2.641 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosten van de overhead |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
3 |
3 |
Lasten |
|
|
|
|
6.434 |
6.722 |
6.745 |
23 |
Kosten van de overhead |
|
|
|
|
-6.434 |
-6.722 |
-6.742 |
-20 |
Waarvan kosten van overhead toe te rekenen aan grondexploitaties |
|
|
|
|
273 |
273 |
273 |
0 |
Waarvan dekking overhead door toerekening aan grondexploitaties |
|
|
|
|
-273 |
-273 |
-273 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-6.434 |
-6.722 |
-6.742 |
-20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bedrag van de heffing voor de vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Totaalbedrag van heffing voor de vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma dienstverlening en burgerzaken |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
319 |
319 |
355 |
36 |
Lasten |
|
|
|
|
882 |
920 |
928 |
-8 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-563 |
-601 |
-573 |
29 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
35 |
35 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-563 |
-566 |
-537 |
29 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Rijbewijzen |
|
|
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
27 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma veiligheid |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
17 |
153 |
53 |
-99 |
Lasten |
|
|
|
|
3.870 |
4.210 |
4.066 |
144 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.853 |
-4.058 |
-4.013 |
45 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.853 |
-4.058 |
-4.013 |
45 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Veiligheidsregio Twente |
|
|
|
|
|
|
55 |
|
* Integrale veiligheid |
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
75 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Omgevingsdienst Twente |
|
|
|
|
|
|
-34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-34 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma openbare ruimte en mobiliteit |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
3.513 |
3.535 |
3.633 |
98 |
Lasten |
|
|
|
|
8.433 |
9.161 |
8.981 |
180 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-4.920 |
-5.626 |
-5.348 |
278 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
624 |
910 |
648 |
-262 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-4.297 |
-4.716 |
-4.700 |
16 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Wegen |
|
|
|
|
|
|
107 |
|
* Gladheidsbestrijding |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
* Groenvoorziening (beleid en beheer) |
|
|
|
|
|
|
61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
183 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Openbare verlichting |
|
|
|
|
|
|
-28 |
|
* Bermen en sloten |
|
|
|
|
|
|
-96 |
|
* Straatmeubilair |
|
|
|
|
|
|
-19 |
|
* Rioolaansluitingen individueel op verzoek |
|
|
|
|
|
|
-20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-164 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-3 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma economie |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
1.047 |
1.410 |
1.584 |
174 |
Lasten |
|
|
|
|
870 |
1.341 |
1.154 |
187 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
178 |
69 |
430 |
361 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
263 |
40 |
-223 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
26 |
109 |
128 |
-19 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
152 |
223 |
342 |
119 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Toeristenbelasting |
|
|
|
|
|
|
152 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
152 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Forensenbelasting |
|
|
|
|
|
|
-22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-22 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-12 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
119 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma onderwijs |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
227 |
326 |
195 |
-131 |
Lasten |
|
|
|
|
1.812 |
1.906 |
1.689 |
216 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.586 |
-1.580 |
-1.495 |
85 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.586 |
-1.580 |
-1.495 |
85 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Huisvesting bijzonder basisonderwijs |
|
|
|
|
|
|
35 |
|
* Leerlingenvervoer |
|
|
|
|
|
|
59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
93 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Onderwijsachterstandenbeleid |
|
|
|
|
|
|
-19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-19 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma sport en accommondaties |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
1.068 |
1.145 |
1.207 |
62 |
Lasten |
|
|
|
|
3.600 |
4.233 |
4.081 |
152 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-2.532 |
-3.088 |
-2.874 |
214 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
268 |
920 |
833 |
-86 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-2.264 |
-2.168 |
-2.040 |
128 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Subsidies, beleid en uitvoering m.b.t sport (zie ook voorstel budgetoverheveling i.z. lokaal sportakkoord voor € 6.218) |
|
|
20 |
|
* Gemeentelijke binnensportaccommodaties en zwembaden |
|
|
|
|
|
|
117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
137 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-9 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
128 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma cultuur en recreatie |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
43 |
102 |
77 |
-25 |
Lasten |
|
|
|
|
1.165 |
1.293 |
1.173 |
121 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.122 |
-1.191 |
-1.096 |
95 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
143 |
127 |
87 |
-40 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-978 |
-1.064 |
-1.009 |
55 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Kunstzinnige en culturele vorming/ondersteuning |
|
|
|
|
|
|
53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
53 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma sociaal domein |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
4.094 |
5.786 |
6.179 |
393 |
Lasten |
|
|
|
|
22.582 |
25.471 |
24.023 |
1.448 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-18.488 |
-19.686 |
-17.844 |
1.842 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
94 |
64 |
-30 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-18.488 |
-19.592 |
-17.780 |
1.812 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Wet inburgering (zie ook voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
41 |
|
* Specifieke uitkering wet inburgering |
|
|
|
|
|
|
54 |
|
* Vluchtelingen Oekraïne (zie voorstel resultaatbepaling) |
|
|
|
|
|
|
777 |
|
* Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz) |
|
|
|
|
|
|
63 |
|
* Energiearmoede (zie ook voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
302 |
|
* Sociale werkvoorziening |
|
|
|
|
|
|
122 |
|
* Participatie en reintegratie |
|
|
|
|
|
|
75 |
|
* Wmo beleid en uitv.Maatwerkdienstverlening 18+ |
|
|
|
|
|
|
130 |
|
* Huishoudelijke ondersteuning |
|
|
|
|
|
|
25 |
|
* Wmo ondersteuning individueel |
|
|
|
|
|
|
25 |
|
* Wmo ondersteuning groep |
|
|
|
|
|
|
52 |
|
* Jeugdzorg |
|
|
|
|
|
|
371 |
|
* Kansrijke start (zie ook voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
2.054 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Vluchtelingen |
|
|
|
|
|
|
-21 |
|
* Herorientatie vrij toegankelijke voorzieningen |
|
|
|
|
|
|
-50 |
|
* Beleid en uitvoering inkomensregelingen |
|
|
|
|
|
|
-26 |
|
* Bijstandsuitkeringen |
|
|
|
|
|
|
-45 |
|
* Hulpmiddelen |
|
|
|
|
|
|
-24 |
|
* Beleid en uitvoering Volksgezondheid |
|
|
|
|
|
|
-81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-248 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
1.812 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opmerking m.b.t. eigen bijdragen/abonementstarief WMO huishoudelijke hulp |
|
|
|
|
|
|
|
|
Door de systematiek te kiezen van het vaststellen van de eigen bijdragen/abonementstarief door het CAK, heeft de wetgever in feite bepaald, dat de verantwoordelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de eigen bijdragen/abonementstarief geen gemeentelijke verantwoordelijkheid is. Dat betekent dat door de gemeenten geen zekerheden over omvang en hoogte van de eigen bijdragen/abonementstarief kunnen worden verkregen als gevolg van het niet kunnen vaststellen van de juistheid op persoonsniveau. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma milieu |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
2.002 |
2.204 |
2.136 |
-67 |
Lasten |
|
|
|
|
1.844 |
2.045 |
1.988 |
58 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
159 |
158 |
148 |
-10 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
2 |
2 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
159 |
160 |
150 |
-10 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Afval |
|
|
|
|
|
|
-12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-12 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
4.066 |
6.915 |
6.202 |
-713 |
Lasten |
|
|
|
|
5.062 |
7.885 |
8.595 |
-710 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-996 |
-969 |
-2.392 |
-1.423 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
517 |
1.561 |
1.044 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
322 |
719 |
301 |
418 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.318 |
-1.172 |
-1.132 |
39 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Uitvoeringsplan duurzaamheid |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
* Toezicht/handhaving bouwen en slopen (zie ook voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
36 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|