|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma Ambitiedeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie aantrekkelijke woon- en leefomgeving |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
151 |
71 |
-80 |
Lasten |
|
|
|
|
471 |
2.791 |
692 |
2.099 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-471 |
-2.640 |
-621 |
2.019 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
2.179 |
195 |
-1.984 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-471 |
-461 |
-425 |
36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* We houden het rapport Samen Scholen 2030 actueel (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
* Interregge Kanaalallee Denekamp Nordhorn (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
30 |
|
* Werkbudget realistisch bouwen en wonen (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
58 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Spuk m.b.t. sportaccommodaties |
|
|
|
|
|
|
-10 |
|
* Privatisering Openluchtmuseum Ootmarsum |
|
|
|
|
|
|
-8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-18 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-4 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie duurzaam Dinkelland |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
336 |
110 |
-227 |
Lasten |
|
|
|
|
252 |
2.397 |
632 |
1.765 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-252 |
-2.061 |
-522 |
1.538 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
90 |
1.772 |
229 |
-1.543 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-162 |
-288 |
-293 |
-5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
*Samenwerking NOT energietransitie |
|
|
|
|
|
|
-3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-3 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-2 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie sterke bedrijven |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
50 |
40 |
-10 |
Lasten |
|
|
|
|
412 |
1.149 |
590 |
559 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-412 |
-1.099 |
-550 |
549 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
170 |
856 |
323 |
-533 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-242 |
-242 |
-226 |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Toekomstgerichte erven - buitengebied |
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-2 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie inclusieve samenleving |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
20 |
26 |
6 |
Lasten |
|
|
|
|
286 |
546 |
446 |
100 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-286 |
-526 |
-420 |
106 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
254 |
363 |
258 |
-105 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-32 |
-162 |
-162 |
1 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Participatieprocessen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lasten |
|
|
|
|
202 |
342 |
262 |
80 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-202 |
-342 |
-262 |
80 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
140 |
58 |
-82 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-202 |
-202 |
-204 |
-2 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-2 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma basisdeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma bestuur en middelen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
BATEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuur en middelen (exlusief algemene dekkingsmiddelen) |
|
|
|
|
428 |
381 |
647 |
266 |
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lokale heffingen |
|
|
|
|
6.739 |
6.733 |
6.724 |
-9 |
2. Algemene uitkeringen |
|
|
|
|
36.270 |
38.264 |
38.574 |
311 |
3. Dividend |
|
|
|
|
1.362 |
4.100 |
4.109 |
9 |
4. Saldo financieringsfunctie |
|
|
|
|
105 |
105 |
96 |
-9 |
5. Overhead |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
6. Vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
7. Onvoorzien |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
TOTAAL BATEN |
|
|
|
|
44.904 |
49.583 |
50.150 |
568 |
LASTEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuur en middelen (exlusief algemene dekkingsmiddelen) |
|
|
|
|
3.878 |
4.700 |
3.163 |
-1.537 |
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lokale heffingen |
|
|
|
|
48 |
45 |
46 |
0 |
2. Algemene uitkeringen |
|
|
|
|
10 |
-59 |
10 |
69 |
3. Dividend |
|
|
|
|
3 |
3 |
3 |
0 |
4. Saldo financieringsfunctie |
|
|
|
|
-331 |
-279 |
-258 |
21 |
5. Overhead |
|
|
|
|
6.582 |
6.593 |
6.619 |
26 |
6. Vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
7. Onvoorzien |
|
|
|
|
40 |
-3 |
0 |
3 |
TOTAAL LASTEN |
|
|
|
|
10.230 |
11.000 |
9.582 |
-1.418 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
34.674 |
38.583 |
40.569 |
1.985 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
642 |
3.589 |
3.206 |
-383 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
259 |
7.393 |
7.393 |
0 |
Resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
35.057 |
34.779 |
36.381 |
1.602 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Raad en raadscommissies |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
* Voorziening pensioenen wethouders |
|
|
|
|
|
|
326 |
|
* Bestuurlijke samenwerking (gemeenschappelijke regelingen) |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
* Representatie en presentatie |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
* Radboudzalen |
|
|
|
|
|
|
206 |
|
* Juridische controlling |
|
|
|
|
|
|
23 |
|
* Algemene uitkering (zie voorstel resultaatbestemming voor € 203.000) |
|
|
|
|
|
|
242 |
|
* Stelpost corona (zie voorstel resultaatbestemming) |
|
|
|
|
|
|
153 |
|
* Ijslandse Preventie Model (zie voorstel budgetoverheveling en resultaatbestemming) |
|
|
|
|
|
|
336 |
|
* Verhoging taalniveau statushouders (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
62 |
|
* Uitvoeringsplan sociaal domein (zie voorstel resultaatbestemming) |
|
|
|
|
|
|
120 |
|
* Stelpost looncompensatie |
|
|
|
|
|
|
55 |
|
* Inburgering |
|
|
|
|
|
|
33 |
|
* Versterking gemeentelijke antidiscriminatievoorziening |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
* Uitvoering en implementatie Breed offensief |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
* Voorschot onderschrijding BCF-plafond |
|
|
|
|
|
|
84 |
|
* Rente belastingen |
|
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.733 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Afstoten gemeentelijk vastgoed |
|
|
|
|
|
|
-34 |
|
* Organisatieondersteuning |
|
|
|
|
|
|
-53 |
|
* Onroerende zaakbelasting |
|
|
|
|
|
|
-34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-120 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-10 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
1.602 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosten van de overhead |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lasten |
|
|
|
|
6.582 |
6.593 |
6.619 |
26 |
Kosten van de overhead |
|
|
|
|
-6.582 |
-6.593 |
-6.619 |
-26 |
Waarvan kosten van overhead toe te rekenen aan grondexploitaties |
|
|
|
|
373 |
373 |
373 |
0 |
Waarvan dekking overhead door toerekening aan grondexploitaties |
|
|
|
|
-373 |
-373 |
-373 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-6.582 |
-6.593 |
-6.619 |
-26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bedrag van de heffing voor de vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Totaalbedrag van heffing voor de vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma dienstverlening en burgerzaken |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
341 |
308 |
369 |
61 |
Lasten |
|
|
|
|
867 |
911 |
908 |
3 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-527 |
-602 |
-538 |
64 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
75 |
75 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-527 |
-528 |
-464 |
64 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Burgerlijke stand |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
* Rijbewijzen |
|
|
|
|
|
|
48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
59 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
64 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma veiligheid |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
17 |
89 |
82 |
-7 |
Lasten |
|
|
|
|
3.875 |
3.863 |
3.818 |
45 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.858 |
-3.774 |
-3.736 |
39 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.858 |
-3.774 |
-3.736 |
39 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Integrale veiligheid |
|
|
|
|
|
|
53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
53 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
*Beleid en uitvoering openbare orde en veiligheid |
|
|
|
|
|
|
-9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-9 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-5 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma openbare ruimte en mobiliteit |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
3.502 |
3.543 |
3.617 |
74 |
Lasten |
|
|
|
|
8.718 |
8.275 |
8.248 |
26 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-5.216 |
-4.732 |
-4.632 |
100 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
679 |
320 |
302 |
-17 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-4.538 |
-4.412 |
-4.329 |
83 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Wegen |
|
|
|
|
|
|
65 |
|
* Rioolaansluitingen individueel op verzoek |
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
83 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
83 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma economie |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
1.456 |
1.533 |
1.260 |
-273 |
Lasten |
|
|
|
|
1.369 |
1.431 |
1.024 |
407 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
86 |
102 |
236 |
134 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
28 |
7 |
-82 |
-89 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
17 |
11 |
31 |
-20 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
97 |
98 |
123 |
25 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Beleid en uitvoering economische promotie |
|
|
|
|
|
|
23 |
|
* Toeristenbelasting |
|
|
|
|
|
|
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
83 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Weekmarkten en standplaatsen |
|
|
|
|
|
|
-11 |
|
* Volksfeesten en -evenementen |
|
|
|
|
|
|
-15 |
|
* Forensenbelasting |
|
|
|
|
|
|
-32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-58 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma onderwijs |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
95 |
211 |
120 |
-91 |
Lasten |
|
|
|
|
1.719 |
1.902 |
1.707 |
195 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.625 |
-1.692 |
-1.587 |
105 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
1 |
1 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.625 |
-1.691 |
-1.586 |
105 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Huisvesting bijzonder basisonderwijs |
|
|
|
|
|
|
41 |
|
* Leerlingenvervoer |
|
|
|
|
|
|
58 |
|
* Onderwijsachterstandenbeleid |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
115 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Vergoeding bewegingsonderwijs |
|
|
|
|
|
|
-11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-11 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma sport en accommondaties |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
1.134 |
1.355 |
1.367 |
12 |
Lasten |
|
|
|
|
3.551 |
3.806 |
3.593 |
213 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-2.417 |
-2.451 |
-2.226 |
225 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
221 |
260 |
212 |
-48 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-2.196 |
-2.191 |
-2.014 |
177 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Subsidies, beleid en uitvoering m.b.t sport (zie ook voorstel budgetoverheveling i.z. sportformateur voor € 7.500) |
|
|
28 |
|
* Gemeentelijke binnensportaccommodaties en zwembaden |
|
|
|
|
|
|
165 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
194 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Sportondersteuning |
|
|
|
|
|
|
-16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-16 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
177 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma cultuur en recreatie |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
43 |
177 |
133 |
-44 |
Lasten |
|
|
|
|
1.039 |
1.305 |
1.182 |
123 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-996 |
-1.128 |
-1.049 |
79 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
22 |
165 |
103 |
-62 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-974 |
-964 |
-946 |
17 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Muziekonderwijs |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
* Beleid en uitvoering cultureel erfgoed |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma sociaal domein |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
3.657 |
5.317 |
5.049 |
-268 |
Lasten |
|
|
|
|
23.037 |
24.511 |
24.414 |
98 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-19.379 |
-19.194 |
-19.364 |
-170 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
162 |
149 |
-13 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-19.379 |
-19.032 |
-19.215 |
-183 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Herorientatie vrij toegankelijke voorzieningen |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
* Wet inburgering (zie ook voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
49 |
|
* Minimabeleid |
|
|
|
|
|
|
35 |
|
* Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz) |
|
|
|
|
|
|
64 |
|
* TONK |
|
|
|
|
|
|
29 |
|
* Sociale werkvoorziening |
|
|
|
|
|
|
143 |
|
* Wmo beleid en uitv.Maatwerkdienstverlening 18+ |
|
|
|
|
|
|
69 |
|
* Huishoudelijke ondersteuning |
|
|
|
|
|
|
21 |
|
* Schuldhulpverlening |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
* Wmo ondersteuning individueel |
|
|
|
|
|
|
150 |
|
* Wmo Dakje 2 doelgroep 18+ LVB |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
609 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Beleid en uitvoering Samenkracht en burgerparticipatie |
|
|
|
|
|
|
-25 |
|
* Vluchtelingen |
|
|
|
|
|
|
-35 |
|
* Bijstandsuitkeringen |
|
|
|
|
|
|
-235 |
|
* Hulpmiddelen |
|
|
|
|
|
|
-27 |
|
* Vervoer dagbesteding |
|
|
|
|
|
|
-22 |
|
* Eigen bijdrage/abonnementstarief Wmo |
|
|
|
|
|
|
-46 |
|
* Wmo ondersteuning groep |
|
|
|
|
|
|
-52 |
|
* Jeugdzorg |
|
|
|
|
|
|
-340 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-783 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-9 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-183 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opmerking m.b.t. eigen bijdragen/abonementstarief WMO huishoudelijke hulp |
|
|
|
|
|
|
|
|
Door de systematiek te kiezen van het vaststellen van de eigen bijdragen/abonementstarief door het CAK, heeft de wetgever in feite bepaald, dat de verantwoordelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de eigen bijdragen/abonementstarief geen gemeentelijke verantwoordelijkheid is. Dat betekent dat door de gemeenten geen zekerheden over omvang en hoogte van de eigen bijdragen/abonementstarief kunnen worden verkregen als gevolg van het niet kunnen vaststellen van de juistheid op persoonsniveau. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma milieu |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
1.746 |
1.782 |
1.886 |
104 |
Lasten |
|
|
|
|
1.565 |
1.666 |
1.738 |
-72 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
181 |
116 |
148 |
32 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
34 |
34 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
181 |
150 |
182 |
32 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Lijkschouwing en uitvaarten |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
* Bodemkwaliteit (zie ook voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
* Sanering Diepengoor |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
29 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
4.216 |
4.170 |
5.123 |
953 |
Lasten |
|
|
|
|
4.750 |
4.458 |
5.169 |
-711 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-534 |
-288 |
-46 |
242 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
36 |
140 |
104 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
595 |
828 |
884 |
-57 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.129 |
-1.079 |
-790 |
290 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Bestemmingsplanwijzigingen |
|
|
|
|
|
|
80 |
|
* Omgevingsvergunningen |
|
|
|
|
|
|
167 |
|
* Toezicht/handhaving bouwen en slopen (zie ook voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
92 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
339 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Nabetaling grondverwerving |
|
|
|
|
|
|
-50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-50 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
290 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|