|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma Ambitiedeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie aantrekkelijke woon- en leefomgeving |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
704 |
342 |
-362 |
Lasten |
|
|
|
|
620 |
1.708 |
1.220 |
488 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-620 |
-1.004 |
-878 |
126 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
384 |
361 |
-23 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-620 |
-620 |
-517 |
103 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* We houden het rapport Samen Scholen 2030 actueel (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
* Werkbudget toekomstig best. sport- onderwijsvastgoed (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
59 |
|
* Werkbudget realistisch bouwen en wonen (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
104 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-1 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
103 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie duurzaam Dinkelland |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
130 |
56 |
-74 |
Lasten |
|
|
|
|
160 |
521 |
292 |
229 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-160 |
-391 |
-236 |
155 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
160 |
391 |
247 |
-144 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
0 |
0 |
10 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Informatieverstrekking en advisering op maat (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
* Circulaire inkoop (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-6 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie sterke bedrijven |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
106 |
49 |
-58 |
Lasten |
|
|
|
|
237 |
894 |
425 |
468 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-237 |
-787 |
-377 |
410 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
539 |
136 |
-403 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-237 |
-248 |
-241 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Landinrichting Saasveld Gammelke (zie voorstel budgetvoerheveling) |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-6 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie inclusieve samenleving |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
23 |
37 |
15 |
Lasten |
|
|
|
|
32 |
314 |
235 |
80 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-32 |
-292 |
-197 |
95 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
253 |
175 |
-77 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-32 |
-39 |
-22 |
17 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* De Twentse belofte |
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Participatieprocessen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lasten |
|
|
|
|
198 |
527 |
248 |
278 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-198 |
-527 |
-248 |
278 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
329 |
133 |
-195 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-198 |
-198 |
-115 |
83 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Ondersteuning kleine initiatieven (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
87 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-4 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
83 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma basisdeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma bestuur en middelen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
BATEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuur en middelen (exlusief algemene dekkingsmiddelen) |
|
|
|
|
502 |
3.998 |
2.285 |
-1.713 |
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lokale heffingen |
|
|
|
|
6.562 |
6.592 |
6.601 |
10 |
2. Algemene uitkeringen |
|
|
|
|
34.704 |
35.578 |
36.119 |
541 |
3. Dividend |
|
|
|
|
1.385 |
1.493 |
1.494 |
0 |
4. Saldo financieringsfunctie |
|
|
|
|
103 |
105 |
117 |
12 |
5. Overhead |
|
|
|
|
0 |
0 |
3 |
3 |
6. Vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
7. Onvoorzien |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
TOTAAL BATEN |
|
|
|
|
43.257 |
47.766 |
46.618 |
-1.148 |
LASTEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuur en middelen (exlusief algemene dekkingsmiddelen) |
|
|
|
|
4.170 |
7.738 |
5.070 |
-2.668 |
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lokale heffingen |
|
|
|
|
53 |
52 |
49 |
-3 |
2. Algemene uitkeringen |
|
|
|
|
9 |
9 |
12 |
2 |
3. Dividend |
|
|
|
|
6 |
6 |
4 |
-1 |
4. Saldo financieringsfunctie |
|
|
|
|
-302 |
-238 |
-215 |
23 |
5. Overhead |
|
|
|
|
5.921 |
5.958 |
6.022 |
64 |
6. Vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
7. Onvoorzien |
|
|
|
|
40 |
40 |
0 |
-40 |
TOTAAL LASTEN |
|
|
|
|
9.897 |
13.566 |
10.942 |
-2.624 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
33.360 |
34.200 |
35.676 |
1.476 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
565 |
697 |
547 |
-150 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
462 |
258 |
258 |
0 |
Resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
33.463 |
34.638 |
35.965 |
1.327 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Verkoop voormalig Julianaschool te Denekamp |
|
|
|
|
|
|
356 |
|
* Juridische controlling |
|
|
|
|
|
|
39 |
|
* Representatie en presentatie |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
* Doelmatigheids- en doeltreffemdheidsonderzoeken |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
* Algemene uitkering |
|
|
|
|
|
|
541 |
|
* Rijksbijdrage SPUK |
|
|
|
|
|
|
23 |
|
* Stelpost corona |
|
|
|
|
|
|
718 |
|
* Ambulantisering GGZ |
|
|
|
|
|
|
23 |
|
* Voogdij/18+ |
|
|
|
|
|
|
41 |
|
* Maatschappelijke begeleiding statushouders |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
* Wet inburgering (zie ook voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
52 |
|
* Verhoging taalniveau statushouders (zie ook voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
62 |
|
* Teruggave gelden NK |
|
|
|
|
|
|
193 |
|
* Stelpost onvoorzien |
|
|
|
|
|
|
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.143 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Voorziening pensioenen wethouders |
|
|
|
|
|
|
-35 |
|
* Organisatieondersteuning |
|
|
|
|
|
|
-100 |
|
* Waardering voormalig Klooster Maria ad Fontes te Ootmarsum |
|
|
|
|
|
|
-613 |
|
* Omzetbelasting |
|
|
|
|
|
|
-43 |
|
* Afdracht WKR eindheffing |
|
|
|
|
|
|
-13 |
|
* Afboeken boekwaarde grond Hummelhofke Ootmarsum |
|
|
|
|
|
|
-23 |
|
* Overwerk Noaberkracht |
|
|
|
|
|
|
-15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-840 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
24 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
1.327 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosten van de overhead |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
3 |
3 |
Lasten |
|
|
|
|
5.921 |
5.958 |
6.022 |
64 |
Kosten van de overhead |
|
|
|
|
-5.921 |
-5.958 |
-6.019 |
-61 |
Waarvan kosten van overhead toe te rekenen aan grondexploitaties |
|
|
|
|
465 |
465 |
465 |
0 |
Waarvan dekking overhead door toerekening aan grondexploitaties |
|
|
|
|
-465 |
-465 |
-465 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-5.921 |
-5.958 |
-6.019 |
-61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bedrag van de heffing voor de vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Totaalbedrag van heffing voor de vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma dienstverlening en burgerzaken |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
315 |
296 |
275 |
-21 |
Lasten |
|
|
|
|
806 |
783 |
759 |
24 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-491 |
-487 |
-484 |
4 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-491 |
-487 |
-484 |
4 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma veiligheid |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
21 |
15 |
-17 |
-32 |
Lasten |
|
|
|
|
3.603 |
3.827 |
3.814 |
13 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.582 |
-3.812 |
-3.831 |
-19 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.582 |
-3.812 |
-3.831 |
-19 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Leges APV en bijzondere wetten |
|
|
|
|
|
|
-13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-13 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-6 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma openbare ruimte en mobiliteit |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
3.568 |
3.496 |
3.586 |
90 |
Lasten |
|
|
|
|
8.289 |
8.145 |
8.014 |
131 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-4.721 |
-4.649 |
-4.428 |
221 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
243 |
193 |
193 |
-0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-4.478 |
-4.456 |
-4.235 |
221 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Wegen |
|
|
|
|
|
|
177 |
|
* Gladheidsbestrijding |
|
|
|
|
|
|
24 |
|
* Groenvoorziening |
|
|
|
|
|
|
44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
246 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Openbare verlichting |
|
|
|
|
|
|
-17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-17 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-7 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
221 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma economie |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
4.712 |
2.348 |
2.593 |
245 |
Lasten |
|
|
|
|
1.731 |
2.189 |
2.058 |
131 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
2.981 |
159 |
535 |
376 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
-233 |
-233 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
2.900 |
58 |
104 |
-46 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
81 |
101 |
199 |
98 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Toeristenbelasting |
|
|
|
|
|
|
128 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
128 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Volksfeesten en -evenementen |
|
|
|
|
|
|
-16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-16 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-14 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
98 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma onderwijs |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
93 |
135 |
70 |
-65 |
Lasten |
|
|
|
|
1.639 |
1.723 |
1.682 |
40 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.546 |
-1.588 |
-1.612 |
-25 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.546 |
-1.588 |
-1.612 |
-25 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Onderwijsachterstanden |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Leerlingenvervoer |
|
|
|
|
|
|
-40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-40 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma sport en accommondaties |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
1.126 |
896 |
1.173 |
277 |
Lasten |
|
|
|
|
3.731 |
5.061 |
4.956 |
105 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-2.605 |
-4.164 |
-3.783 |
381 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
592 |
1.563 |
1.428 |
-135 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-2.014 |
-2.601 |
-2.355 |
246 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Subsidies, beleid en uitvoering m.b.t sport (zie ook voorstel budgetoverheveling i.z. sportformateur voor € 7.500) |
|
|
63 |
|
* Gemeentelijke binnensportaccommodaties en zwembaden |
|
|
|
|
|
|
135 |
|
* Inhuur sportcomplex Dorper Esch (zie ook voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
259 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Sportondersteuning |
|
|
|
|
|
|
-13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-13 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
246 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma cultuur en recreatie |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
53 |
105 |
53 |
-52 |
Lasten |
|
|
|
|
1.294 |
1.375 |
1.226 |
149 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.241 |
-1.270 |
-1.173 |
97 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
284 |
283 |
218 |
-65 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-957 |
-987 |
-955 |
32 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Kunstzinnige en culturele vorming |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
* Muziekonderwijs |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
* Herdenkingen en gedenkdagen |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
* Beleid en uitvoering cultureel erfgoed |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
* Historische gebouwen en objecten |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
26 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma sociaal domein |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
3.945 |
8.630 |
7.905 |
-725 |
Lasten |
|
|
|
|
22.377 |
27.257 |
26.904 |
352 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-18.432 |
-18.627 |
-18.999 |
-372 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
9 |
9 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-18.432 |
-18.618 |
-18.990 |
-372 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Herorientatie vrij toegankelijke voorzieningen |
|
|
|
|
|
|
54 |
|
* Bijstandsuitkeringen |
|
|
|
|
|
|
218 |
|
* Minimabeleid |
|
|
|
|
|
|
20 |
|
* Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz) |
|
|
|
|
|
|
35 |
|
* Wmo beleid en uitv.Maatwerkdienstverlening 18+ |
|
|
|
|
|
|
29 |
|
* Huishoudelijke ondersteuning |
|
|
|
|
|
|
116 |
|
* Vervoer dagbesteding |
|
|
|
|
|
|
21 |
|
* Wmo ondersteuning individueel |
|
|
|
|
|
|
43 |
|
* Wmo ondersteuning groep |
|
|
|
|
|
|
14 |
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
549 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Beleid en uitvoering Samenkracht en burgerparticipatie |
|
|
|
|
|
|
-114 |
|
* Sociale werkvoorziening |
|
|
|
|
|
|
-160 |
|
* Hulpmiddelen |
|
|
|
|
|
|
-49 |
|
* Eigen bijdrage/abonnementstarief Wmo |
|
|
|
|
|
|
-100 |
|
* Jeugdzorg |
|
|
|
|
|
|
-488 |
|
* Beleid en uitvoering Volksgezondheid |
|
|
|
|
|
|
-20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-932 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-372 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opmerking m.b.t. eigen bijdragen/abonementstarief WMO huishoudelijke hulp |
|
|
|
|
|
|
|
|
Door de systematiek te kiezen van het vaststellen van de eigen bijdragen/abonementstarief door het CAK, heeft de wetgever in feite bepaald, dat de verantwoordelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de eigen bijdragen/abonementstarief geen gemeentelijke verantwoordelijkheid is. Dat betekent dat door de gemeenten geen zekerheden over omvang en hoogte van de eigen bijdragen/abonementstarief kunnen worden verkregen als gevolg van het niet kunnen vaststellen van de juistheid op persoonsniveau. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma milieu |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
2.111 |
1.876 |
2.155 |
279 |
Lasten |
|
|
|
|
1.907 |
1.770 |
2.018 |
-248 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
204 |
106 |
137 |
31 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
12 |
12 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
204 |
118 |
149 |
31 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Milieuvoorlichting |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
* Sanering Diepengoor (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
3.247 |
3.268 |
4.836 |
1.568 |
Lasten |
|
|
|
|
3.861 |
4.050 |
5.498 |
-1.448 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-614 |
-781 |
-662 |
119 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
139 |
552 |
413 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
547 |
558 |
1.002 |
-444 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.161 |
-1.200 |
-1.112 |
88 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Bestemmingsplanwijzigingen |
|
|
|
|
|
|
135 |
|
* Uitvoeringsplan duurzaamheid |
|
|
|
|
|
|
37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
173 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Omgevingsvergunningen |
|
|
|
|
|
|
-77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-77 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-8 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
88 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|